Min vei mot ernæringterapaut – Og en deilig Snickers milkshake

Det er mandag, og starten på en ny uke. Jeg synes det er veldig deilig. Det er i tillegg vinterferie, noe som kanskje fører til litt mindre stress og mas hos de aller fleste. For meg blir det ikke ferie, men ekstra mye jobbing. Jeg har nemlig tatt et valg om å fullføre den utdannelsen jeg har drømt om lenge. Nemlig utdannelsen innenfor ernæring. Jeg begynner nå i skrivende stund på et halvt års studie for å bli sertifisert kostholdsveileder. Og som kokk i bunnen blir dette hele perfekt for å fortsette på min vei mot et sunnere Norge. Frem til nå har jeg holdt mye kurs i sunt kosthold, men nå ønsker jeg også gi veiledning én-til-én, og derfor har jeg valgt å sette meg på skolebenken. Vel, det er ikke akkurat en skolebenk. Det blir vel mer ved en pult på det offentlige biblioteket eller på kontorpulten hjemme. Jeg skal ta nettstudier. Hvilket ikke betyr at det blir noe enklere! For min del blir det nesten litt tøffere, fordi jeg sliter med å holde fokus på studier hjemme i mitt eget hus, fordi der er det alltid noe annet «som roper på meg» og som skulle vært gjort. Men jeg har bestemt meg, dette skal jeg klare. Og da må jeg bare stålsette meg og legge opp en god plan. Nå er februar og mars planlagt til punkt og prikke både når det gjelder kursene mine, lesing, forelesning, oppskriftsutvikling, blogging og ikke minst trening! Og inni alt dette her har jeg faktisk også fått plass til mye tid med familien. Jeg ser at det skal gå veldig bra, og den eneste utfordringen jeg kan komme til å få, er hvis jeg ikke får nok søvn! Der er jeg nemlig veldig dårlig! Jeg styrer så fælt om kveldene! Og da kommer jeg meg jo aldri i seng! Men denne nye planen min krever faktisk at jeg er i gang kl.7.30 hver morgen, dersom jeg skal klare å fullføre OG ha tid til meg selv og familien. Så da er det bare å brette opp ermene og sørge for å følge den nye planen min. Jeg gleder meg enormt over disse studiene, jeg er stolt over meg selv for å ha tatt dette valget. Jeg er spent på hva dette kan gi meg videre. Så jeg blir veldig glad om dere heier på meg! Det trenger jeg! Utdannelsen jeg skal ta heter «Kostholdsveileder» og gjøres via Akademiet For Personlig Trening. Etter mye Googlesøk fant jeg de på toppen sammen med NIH. Så jeg gleder meg over å satse på dem.  Men nå over til en deilig milkshake jeg laget meg på morgen i dag. Perfekt start på en ny uke.

Snickers Milkshake. bilde

Og her får du oppskriften på én porsjon:

2 dl vann

1/2 frossen avokado (eller fersk + 3-4 isbiter)

1 scoop Sisu Nutrition Proteinpulver, vanilje (stracciatella)

2 ss kakaopulver (du kan også velge proteinpulver med sjokolade og droppe kakaopulver)

2 ss peanøttsmør (usøtet)

1 dl kremfløte og litt peanøtter til topping, om du vil

Snickers milkshake lavkarbo. bilde      Lavkarbo snickers milkshake. bilde

Slik gjør du: 

-Ha alt, bortsett fra kremfløte og peanøtter, i en blender og kjør til en glatt shake

-Server i et høyt glass

-Pisk opp kremfløten og legg på toppen av shaken, pynt med litt peanøtter

-Jeg drislet i tillegg litt fibersirup på toppen

Dette er proteinpulveret jeg bruker. Det beste på markedet. I hvert fall for meg som er veldig opptatt av smak og konsistens.

Thewrorkout proteinpulver. bilde

Lavkarbo snickers milkshake. bilde

Jeg håper dere alle får en nydelig uke! Takk for at nettopp du leser bloggen min. Det gleder meg og gjør meg motivert til å fortsette å utvikle gode oppskrifter og dele dem med verden. Og ikke minst motivasjon og styrke til å fullføre studiene mot å bli kostholdsveileder.

Jeg har laget et påskehefte i år med 19 deilige oppskrifter på bl.a Twix, Kinderegg, sjokoladefontand, geléfigurer og mye annet godt! Alle oppskriftene er glutenfrie og sukkerfrie og passer til deg som spiser lavkarbo uansett om det er for å være frisk eller for å gå ned i vekt. Heftet er også ypperlig for de med cøliaki og diabetes. Og du! Følg meg gjerne på Snapchat @frkholms.

 

Lavkarbo oppskrifter. bilde

Kostholdsveileder

 

Kjøkkengaarden fredrikstad. bilde

10 Comments

  1. Solveig Jenssen

    Jeg heier på deg og gleder meg til du blir kostveileder. Kunne absolutt tenke meg kostholdsveiledning fra deg, synes du har utrolig mange gode oppskrifter. Noe som passer for meg som prøvet har bestemt meg for å kutte kraftig ned på karbohydrater, fordi jeg tror at det vil være bedre for meg. ???
    Er så glad for at jeg fant bloggen din.

  2. Brith Helén Frøysnes

    Dette blir veldig spennende for oss, og i tillegg utfordrende for deg !!
    Jeg er overbevist om at du klarer det. Make til energisk positivitet har jeg knapt sett før. Du rekker «alt», ser det ut for. Jeg håper du har lagt inn pauser i tidsskjemaet ditt, men de tar du vel i familietiden? Kommer du godt i gang og ikke blir stressa første uka, tror jeg du slipper kollaps innimellom ?
    Masse lykke til. Jeg heier på deg??

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *