Annonsebanner til The Workout. Bilde.

Smoothiebowl – m/ sjokolade og karamelliserte nøtter

#Inneholder sponset produkt

Andre dag på rad med smoothiebowl! Hvor heldig er ikke jeg, dere? Også sjokolade, da? Mmmmm…. Jeg er en skikkelig sjokoladoman! Og når sjokolade kan spises med GOD samvittighet; DA har jeg det bra! Smoothie laget på denne måten kan spises hver dag. Og det beste av alt; Det er et fullverdig måltid! Det passer like godt som frokost og lunsj som til en dessert. (Som dessert bør den kanskje være i en litt mindre porsjon, så klart) Hehe…. Men her kommer i hvert fall oppskriften på dagens smoothiebowl. Og jeg har så klart laget den lavkarbovennlig og ekstra proteinrik med det superdigge proteinpulveret fra Sisu Nutrition, som du kan kjøpe HER på Theworkout.no.

Sjokolade smoothie bowl. bilde

En smoothiebowl kan lages med nesten hva du vil. Men det som er essensielt for å få det til er frosne bær eller frukt. Det brukes mye banan i smoothiebowl, men siden denne skulle være lavkarbovennlig, så valgte jeg å bruke avokado i stedet. På toppen legger du akkurat hva du vil av nøtter, frø, bær og frukt. Og for at det skal telle som MAT, at det skal være et fullverdig måltid, må du ha litt proteiner i. Det kan du tilsette i form av 2-3 egg ELLER som jeg gjør, proteinpulver! Hvis du dropper proteinpulveret må du tilsette andre tin g som gir smak og søtning, hvis ikke så smaker det kun avokado og bittert kakaopulver, og DET er ikke godt! Og jeg kan ikke får sagt det nok: Jeg har aldri likt proteinpulver. Jeg synes alt med proteinpulver i har smakt veldig dårlig! Frem til jeg fant dette svenskproduserte pulveret fra Sisu Nutrition. Nå bruker jeg ikke noe annet. Det finnes i mange ulike smaker. Du burde absolutt prøve.

sjokolade Smoothiebowl. bilde  Sjokolade smoothie bowl. bilde

Dette trenger du til én porsjon: 

1 frossen avocado (del den i biter før den fryses)

1,5 dl vann

1 egg

1 scoop proteinpulver, Sjokolade

2 ss kakaopulver for ekstra sjokoladesmak (kan sløyfes)

sjokolade smoothiebowl. bilde

Slik gjør du: 

-Ha alle ingrediensene i en blender eller bruk en stavmixer og kjør til en glatt masse

-Hell smoothien over i en skål og pynt med hva du vil av bær, nøtter og frø

-Oppskrift på karamelliserte nøtter finner du HER

sjokolade smoothiebowl. bilde

I går laget jeg en deilig smoothiebowl med bringebær og vanilje. den kan du få oppskrift på HER

Lavkarbo smoothiebowl. Bilde

 

Jeg har laget et påskehefte i år med 19 deilige oppskrifter på bl.a Twix, Kinderegg, sjokoladefontand, geléfigurer og mye annet godt! Alle oppskriftene er glutenfrie og sukkerfrie og passer til deg som spiser lavkarbo uansett om det er for å være frisk eller for å gå ned i vekt. Heftet er også ypperlig for de med cøliaki og diabetes. Og du! Følg meg gjerne på Snapchat @frkholms.

 

Lavkarbo oppskrifter. bilde

Kjøkkengaarden fredrikstad. bilde

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *