Stopp søtsuget – Med nøtter!

50 gram nøtter om dagen er nok til å holde søtsuget unna.

Det tilsvarer ca 20-25 nøtter litt avhengig av hvilken type nøtt du velger. Men en god blanding av f.eks valnøtter, pistasjenøtter og mandler vil være helt supert for kroppen din!

Hva får du i deg av digge saker for tarm og hjerne når du spiser nøtter?

Nøtter er rike både på proteiner, fiber, vitaminer og mineraler.

De inneholder dessuten antioksidanter, men er samtidig fattige på karbohydrater.

– De gir med andre ord mye næring per kalori, gir stor metthetsfølelse per kalori og reduserer samtidig risikoen for blant annet overvekt, i følge Dr.Fedon Lindberg.

Nøtter i kosten kan også redusere risiskoen for bl.a: 

– Høyt kolesterol

– Hjerte- og karsykdommer

– Diabetes

– Gallestein

– Visse krefttyper

Så hva venter du på? SPIS NØTTER! (hvis du tåler det da, så klart)

Nøtter kan spises som de er, hakkes og blandes i yoghurt eller havregryn, puttes i brøddeigen, bakes inn i biscotti eller strøs på salaten. Det kan nesten ikke bli for mye nøtter!

Fremover nå kommer det mange oppskrifter her på bloggen med nettopp nøtter! Det er jo jul! Nøttenes årstid 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *